Všeobecné zmluvné podmienky

1. VŠEOBECNÉ USTANOVENIA

1.1 Tieto všeobecné zmluvné podmienky sa vzťahujú na všetky zmluvy o zájazde uzatvorené medzi spoločnosťou MERIDIJAN s. r. o., so sídlom: Osadná 259/1, 831 03 Bratislava, IČO: 47 578 858, zapísanej v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel: Sro, vložka č.: 95790/B, tel. č.: +421 907 993 993, email: info@cyklolod.sk (ďalej len ako „Cestovná kancelária“), a cestujúcim. 

1.2 Cestujúcim je fyzická osoba, ktorá uzatvára s Cestovnou kanceláriou zmluvu o zájazde, alebo ktorej majú byť poskytnuté služby cestovného ruchu na základe uzatvorenej zmluvy o zájazde (ďalej len ako „Cestujúci“). 

2. UZATVORENIE ZMLUVY O ZÁJAZDE

2.1 Zmluvou o zájazde sa Cestovná kancelária zaväzuje, že za dohodnutú cenu Cestujúcemu alebo tretej osobe obstará zájazd, a Cestujúci sa zaväzuje, že zaplatí dohodnutú cenu zájazdu.

2.2 Ak je Cestujúcich viac, sú Cestujúci zo zmluvy o zájazde oprávnení a povinní spoločne a nerozdielne. 

2.3 Zmluva o zájazde nadobúda účinnosť okamihom jej uzavretia (tzn. okamihom jej podpisu zo strany Cestovnej kancelárie a Cestujúceho).

2.4 Práva a povinnosti Cestovnej kancelárie a Cestujúceho vyplývajúce zo zmluvy o zájazde sa riadia v prvom rade ustanoveniami zmluvy o zájazde, a ak zmluva o zájazde neobsahuje špecifické ustanovenie riadia sa týmito všeobecnými zmluvnými podmienkami alebo ustanoveniami príslušných právnych predpisov.

3. CENA ZÁJAZDU A JEJ PLATNOSŤ

3.1 Konečná cena zájazdu po uplatnení akýchkoľvek prípadných zliav je uvedená v zmluve o zájazde uzavretej medzi Cestovnou kanceláriou a Cestujúcim. 

3.2 Cena zájazdu zahŕňa: 7x ubytovanie s polpenziou, plavbu loďou, mapové podklady, poistenie cestovnej kancelárie proti insolventnosti, služby sprievodcu, pitnú vodu v bareloch, wifi v salóne lode, ak v zmluve o zájazde nie je uvedené inak. 

3.3 Cena zájazdu nezahŕňa: pobytovú taxu a prístavné poplatky; nakládku/vykládku ebajku (manipulácia s ebajkom z lode a na loď) a nabíjanie batérie, parkovné.

nepovinné poplatky ako napr.: 

vstupy do národných parkov, rezervácií, pamiatok, nápoje na lodi, cestovné poistenie.

Uvedené náklady sa platia v hotovosti na mieste. Bližšie informácie k položkám nezahrnutým v cene zájazdu sú uvedené v dokumente obsahujúcom informácie o zájazde. 

3.4 Pri poskytovaní zliav pre určité osoby (napr. deti alebo seniorov) je rozhodujúci vek danej osoby k poslednému dňu zájazdu.

3.5 Cestujúci, resp. tretie osoby majú právo na poskytnutie zájazdu a ďalších s ním spojených služieb až po úplnom zaplatení ceny zájazdu.

3.6 Cestovná kancelária má právo jednostranne zvýšiť cenu zájazdu ak dôjde k:

a) zvýšeniu ceny za prepravu vyplývajúcej zo zmien cien pohonných látok alebo iných zdrojov energie;

b) zvýšeniu daní alebo poplatkov za služby cestovného ruchu tvoriace zájazd účtovaných treťou osobou, ktorá nie je priamym poskytovateľom služieb cestovného ruchu tvoriacich zájazd, vrátane miestnej dane za ubytovanie, letiskových poplatkov a prístavných poplatkov alebo poplatkov za nástup alebo výstup na letiskách a v prístavoch; alebo ak 

c) zmene výmenných kurzov mien týkajúcich sa zájazdu.

3.7 Ak dôjde k zmenám uvedeným v článku 3 ods. 3.6 týchto všeobecných zmluvných podmienok, je Cestovná kancelária oprávnená jednostranne zvýšiť cenu zájazdu uvedenú v zmluve o zájazde v rozsahu zodpovedajúcom percentuálnemu zvýšeniu príslušného nákladu oproti jeho výške premietnutej do ceny zájazdu. V prípade zmeny výmenného kurzu príslušnej meny je Cestovná kancelária oprávnená jednostranne zvýšiť cenu zájazdu uvedenú v zmluve o zájazde v rozsahu zodpovedajúcom percentuálnej výške zmeny výmenného kurzu.

3.8 Cestovná kancelária zašle Cestujúcemu oznámenie o zvýšení ceny zájazdu na trvanlivom nosiči spolu s odôvodnením a výpočtom zvýšenia ceny zájazdu najneskôr 20 dní pred začatím zájazdu.  Cestujúci je povinný zaplatiť zvýšenie ceny zájazdu bezodkladne, najneskôr v lehote určenej v písomnom oznámení o zvýšení ceny zájazdu.

3.9 Ak zvýšenie ceny zájazdu prekročí osem percent celkovej ceny zájazdu, uplatňuje sa § 20 ods. 2 až ods. 5  zákona č. 170/2018 Z. z. o zájazdoch, spojených službách cestovného ruchu, niektorých podmienkach podnikania v cestovnom ruchu a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len ako „Zákon o zájazdoch“).

3.10 Z dôvodov, z ktorých má Cestovná kancelária právo na zvýšenie ceny zájazdu, má aj Cestujúci právo na zníženie ceny zájazdu.

3.11 Cestovná kancelária má právo na zaplatenie ceny zájazdu a prípadných ďalších poplatkov spojených so zájazdom najneskôr pred začatím zájazdu.

3.12 Cestovná kancelária má právo požadovať už pri uzavretí zmluvy o zájazde zaplatenie zálohy na cenu zájazdu a iných poplatkov spojených so zájazdom vo výške 50% z celkovej výšky ceny zájazdu a iných poplatkov spojených so zájazdom, a to do 7 dní odo dňa uzavretia zmluvy o zájazde. Zvyšnú časť ceny za objednaný zájazd alebo za všetky objednané služby je Cestujúci povinný zaplatiť najneskôr v lehote do 45. dňa pred konaním zájazdu. V prípade, že Cestovná kancelária a cestujúci uzavrú zmluvu o zájazde neskôr než 45 dní pred konaním zájazdu, je Cestujúci povinný zaplatiť celú cenu zájazdu a iné poplatky spojené so zájazdom v momente uzavretia zmluvy o zájazde. 

3.13 Cestovné poistenie musí Cestujúci zaplatiť v plnej výške už pri podpísaní zmluvy o zájazde.

3.14 V prípade, že Cestujúci bude v omeškaní so zaplatením ceny zájazdu alebo jej časti, má Cestovná kancelária právo písomne odstúpiť od zmluvy o zájazde. 

4. PRÁVA A POVINNOSTI CESTUJÚCEHO

4.1 Cestujúci má, okrem základných práv uvedených v dokumente „Informácie o základných právach cestujúceho“, ktorý Cestovná kancelária zaslala Cestujúcemu, aj nasledujúce práva: 

a) právo na poskytnutie zájazdu od Cestovnej kancelárie, za ktorý zaplatil celú cenu zájazdu;

b) právo na trvanlivom nosiči oznámiť Cestovnej kancelárii pred začatím zájazdu, že zájazdu sa namiesto Cestujúceho zúčastní iná osoba iná osoba, ktorá spĺňa všetky dohodnuté podmienky účasti na zájazde. Súhlas tretej osoby s postúpením zmluvy o zájazde musí byť súčasťou tohto oznámenia. Zmena cestujúceho je voči Cestovnej kancelárii účinná, ak bolo oznámenie o postúpení zmluvy o zájazde doručené cestovnej kancelárii v primeranej lehote, najneskôr však sedem dní pred začatím zájazdu, ak sa Cestovná kancelária a Cestujúci nedohodli na kratšej lehote. Dňom doručenia oznámenia sa osoba uvedená v oznámení stáva Cestujúcim. Pôvodný Cestujúci a nový Cestujúci spoločne a nerozdielne zodpovedajú za zaplatenie zvyšku ceny zájazdu a všetkých poplatkov, príplatkov a iných nákladov, ktoré vzniknú v súvislosti so zmenou cestujúceho a o ktorých ich Cestovná kancelária informuje. Cestovná kancelária účtuje za každú zmenu Cestujúceho a/alebo služieb administratívny poplatok vo výške skutočne vzniknutých nákladov, minimálne však 50,- Eur na osobu;

c) právo na reklamáciu.

4.2 Cestujúci má, okrem iných, aj nasledujúce povinnosti:

a) poskytnúť Cestovnej kancelárii súčinnosť, ktorá je nevyhnutná na riadne zabezpečenie zájazdu a s ním spojených služieb (ide predovšetkým o poskytnutie úplných a pravdivých údajov pre účely uzavretia a plnenia zmluvy o zájazde, ďalej predloženie všetkých nevyhnutných dokumentov a podkladov); 

b) oznámiť Cestovnej kancelárii v dostatočnom predstihu účasť cudzích štátnych príslušníkov na zájazde (v opačnom prípade Cestovná kancelária nie je takýmto osobám schopná riadne zabezpečiť zájazd, resp. služby s ním spojené);

c) informovať Cestovnú kanceláriu o ďalších skutočnostiach, ktoré môžu mať vplyv na poskytnutie zájazdu Cestovnou kanceláriou;

d) riadne a včas zaplatiť Cestovnej kancelárii cenu zájazdu;

e) v prípade oznámenia dodatočných zmien ohľadne zájazdu alebo objednaných služieb oznámiť bezodkladne, najneskôr v stanovenej lehote písomne svoje stanovisko Cestovnej kancelárii;

f) prevziať od Cestovnej kancelárie doklady potrebné pre čerpanie zmluvne dohodnutých a zaplatených služieb, riadne ich skontrolovať, bezodkladne oznámiť Cestovnej kancelárii nesprávnosť dokladov, a riadiť sa nimi;

g) riadiť sa pokynmi Cestovnej kancelárie alebo ňou poverenej osoby, dodržiavať časy a miesta odchodov, dodržiavať program zájazdu, na vlastnú zodpovednosť si zabezpečiť všetky potrebné cestovné doklady a splniť iné podmienky potrebné pre riadnu účasť na zájazde 

h) povinnosť dostaviť sa v stanovenom čase na stanovené miesto zrazu so všetkými potrebnými dokladmi;

i) zaistiť osobám mladších ako 18 rokov sprievod a dohľad dospelého účastníka počas celej doby trvania zájazdu;

j) počínať si po celý čas zájazdu tak, aby nedochádzalo ku škodám na majetku Cestovnej kancelárii ani tretích osôb, ako ani na zdraví tretích osôb;

k) pri cyklistických zájazdoch zaistiť dobrý technický stav svojho bicykla, disponovať základnou výbavou za účelom opravy bicykla na mieste, rešpektovať miestne dopravné predpisy a nosiť počas jazdy na bicykli ochrannú helmu;

l) informovať Cestovnú kanceláriu, resp. ňou poverenú osobu (sprievodcu) o individuálnej cyklotrase, pričom Cestovná kancelária, resp. ňou poverená osoba (sprievodca) má právo individuálnu cyklotrasu Cestujúceho zakázať. 

4.3 Cestujúci, ktorý poruší jeho povinnosti uvedené článku 4 ods. 4.2 týchto všeobecných zmluvných podmienok alebo iné zákonné alebo zmluvné povinnosti  nemá právo na poskytnutie služieb dohodnutých v zmluve o zájazde, ktorých poskytnutie nie je v dôsledku takého porušenia právne alebo inak možné. Ak v dôsledku porušenia takýchto povinností Cestujúci vznikli Cestovnej kancelárii náklady alebo iná škoda, je Cestujúci povinný takéto náklady alebo škodu Cestovnej kancelárii zaplatiť. V prípade závažného porušenia povinností Cestujúceho má Cestovná kancelária právo vylúčiť takéhoto Cestujúceho z ďalšej účasti na prebiehajúcom zájazde a odstúpiť ohľadne nevyčerpanej časti zájazdu od zmluvy o zájazde uzatvorenej s takýmto Cestujúcim.

4.4 Cestujúci berie na vedomie, že v prípade zájazdu sa jedná o cyklozájazd (športový zájazd) spojený so zvýšenou fyzickou námahou. Cestujúci podpisom zmluvy o zájazde vyhlasuje, že jeho kondícia a celkový fyzický stav sú dostatočné za účelom riadneho a bezproblémového absolvovania zájazdu. V prípade, že sa v priebehu zájazdu ukáže, že Cestujúci nemá dostatočnú kondíciu za účelom absolvovania zájazdu, alebo že zdravotný (fyzický) stav Cestujúceho mu neumožňuje absolvovať či dokončiť zájazd, nie je Cestovná kancelária povinná poskytnúť Cestujúcemu náhradné plnenie ani mu vrátiť cenu zájazdu, a to ani sčasti.

4.5 Cestujúci znáša riziko a náklady prípadných zdravotných komplikácií a/alebo zdravotných problémov, ktoré sa z Cestujúceho prejavia v priebehu zájazdu.

4.6 Cestujúci berie ďalej na vedomie, že Cestovná kancelária je len sprostredkovateľom uzavretia poistnej zmluvy medzi Cestujúcim a príslušnou poisťovňou. V prípade vzniku akejkoľvek poistnej udalosti na strane Cestujúceho je Cestujúci povinný komunikovať priamo s príslušnou poisťovňou, pričom Cestovná kancelária nezodpovedá za likvidáciu poistnej udalosti.

4.7 Cestujúci berie na vedomie, že kvôli špecifickým podmienkam na kotvenie lode v prístavoch nemusí byť loď zakotvená pri móle ako prvá. V takom prípade je Cestujúci povinný prechádzať k mólu z lode na loď opatrne, na vlastnú zodpovednosť a nebezpečenstvo a tak, aby nedošlo k ohrozeniu Cestujúceho ani iných účastníkov zájazdu.

4.8 Cestovná kancelária nie je povinná poskytnúť Cestujúcemu žiadne plnenie a/alebo službu nad rámec toho, čo bolo dohodnuté v zmluve o zájazde.

4.9 Cestovná kancelária je povinná poskytnúť primeranú pomoc Cestujúcemu v ťažkostiach bezodkladne, a to aj za okolností uvedených v § 22 ods. 12 Zákona o zájazdoch, najmä poskytnutím:

a) vhodných informácií o službách zdravotnej starostlivosti, miestnych orgánoch a zastupiteľskom úrade Slovenskej republiky, a

b) pomoci Cestujúcemu s komunikáciou na diaľku a s nájdením náhradného riešenia problému.

Ak sa Cestujúci ocitne v ťažkostiach v dôsledku svojho úmyselného konania alebo svojej nedbanlivosti, Cestovná kancelária je oprávnená požadovať od Cestujúceho za poskytnutú pomoc úhradu. 

5. ZMENA PODMIENOK ZMLUVY O ZÁJAZDE A ĎALŠIE USTANOVENIA

5.1 Cestovná kancelária je oprávnená pred začatím zájazdu jednostranne zmeniť iné podmienky zmluvy o zájazde ako cenu zájazdu v prípade, že takáto zmena je zanedbateľná. Cestovná kancelária je povinná Cestujúceho o takejto zmene informovať na trvanlivom nosiči.

5.2 Ak je Cestovná kancelária pred začatím zájazdu nútená podstatne zmeniť niektorý zo základných znakov služieb cestovného ruchu uvedených v § 14 ods. 2 písm. a) Zákona, alebo nemôže splniť osobitné požiadavky podľa § 16 ods. 4 písm. a) Zákona o zájazdoch alebo navrhuje zvýšiť cenu zájazdu o viac ako osem percent podľa § 19 ods. 4 Zákona o zájazdoch, navrhne Cestujúcemu zmenu zmluvy o zájazde. V prípade, že Cestujúci s navrhovanými zmenami nesúhlasí má právo odstúpiť od zmluvy o zájazde bez zaplatenia storno poplatku. 

5.3 Cestovná kancelária má právo odstúpiť od zmluvy o zájazde bez nutnosti nahradiť škodu spôsobenú Cestujúcemu v prípade, ak: 

a) počet účastníkov zájazdu je nižší ako 36 a Cestovná kancelária odstúpi od zmluvy o zájazde v lehotách podľa Zákona o zájazde; alebo ak

b) neodvrátiteľné a mimoriadne okolnosti bránia Cestovnej kancelárii plniť zmluvu o zájazde a Cestovná kancelária oznámi odstúpenie od zmluvy o zájazde bezodkladne pred začatím zájazdu.

5.4 Prvý a posledný deň zájazdu sú určené predovšetkým na dopravu, transfer a prihlásenie, resp. odhlásenie sa v ubytovacom zariadení. Účastníci zájazdu sú štandardne ubytovávaní v deň príchodu najskôr o 14.00 hod a v deň odchodu musia opustiť ubytovacie zariadenie (loď) do 09.00 hod.

5.5 Cestujúci je oprávnený kedykoľvek pred začatím zájazdu odstúpiť od zmluvy o zájazde. V takomto prípade, alebo ak Cestovná kancelária odstúpi od zmluvy o zájazde z dôvodu porušenia povinnosti Cestujúceho, je Cestujúci povinný zaplatiť Cestovnej kancelárii nasledujúci storno poplatok: 

a) 50% z ceny zájazdu a akýchkoľvek ďalších poplatkov a nákladov Cestovnej kancelárie nezahrnutých do ceny zájazdu ak Cestujúci odstúpi od zmluvy o zájazde v čase 60 dní a viac pred termínom začatia zájazdu;

b) 75% z ceny zájazdu a akýchkoľvek ďalších poplatkov a nákladov Cestovnej kancelárie nezahrnutých do ceny zájazdu ak Cestujúci odstúpi od zmluvy o zájazde v čase od 59. dňa do 15. dňa pred termínom začatia zájazdu;

c) 100 % z ceny zájazdu a akýchkoľvek ďalších poplatkov a nákladov Cestovnej kancelárie nezahrnutých do ceny zájazdu ak Cestujúci odstúpi od zmluvy o zájazde v čase od 14. dňa do termínu začatia zájazdu. 

5.6 V prípade, že Cestujúci nenastúpi na zájazd bez predchádzajúceho odstúpenia od zmluvy o zájazde, nemá Cestujúci nárok na vrátenie ceny zájazdu (v takom prípade je teda storno poplatok 100% ceny zájazdu a nákladov Cestovnej kancelárie nezahrnutých do ceny zájazdu).

5.7 Pri určení počtu dní pre výpočet storna poplatku je rozhodujúci deň, ktorým nastávajú účinky odstúpenia od zmluvy o zájazde. Tento deň sa tiež započítava do stanoveného počtu dní. Do tohto počtu dní sa nezapočítava deň, v ktorom má byť poskytnutá prvá služba – deň odjazdu, odletu alebo nástupu na zájazd.

5.8 Cestovná kancelária má právo použiť finančné prostriedky zaplatené Cestujúcim na cenu zájazdu a prípadné ďalšie poplatky spojené so zájazdom na uspokojenie jej práva na zaplatenie storno poplatku započítaním.

5.9 Pri zmluve o zájazde uzatvorenej mimo predajného miesta Cestovnej kancelárie je Cestujúci oprávnený odstúpiť od zmluvy o zájazde aj bez uvedenia dôvodu a bez povinnosti zaplatiť odstupné v lehote 14 dní odo dňa uzatvorenia zmluvy o zájazde.

5.10 Cestujúci berie na vedomie, že v prípade zájazdu sa jedná o špecifický produkt, ako aj to, že priebeh zájazdu (napr. miesto kotvenia, priebeh jednotlivých cyklotrás a pod.) je závislý na konkrétnych poveternostných podmienkach a iných externých faktoroch, ktoré niekedy nie je Cestovná kancelária schopná ovplyvniť. Z uvedeného dôvodu preto môže dôjsť k zmene trasy zájazdu, s čím Cestujúci uzavretím zmluvy o zájazde vyslovene súhlasí.

5.11 Cestujúci berie ďalej na vedomie a súhlasí s tým, že Cestovná kancelária nie je povinná upravovať trasu zájazdu podľa individuálnych požiadaviek Cestujúceho.   

6. ZODPOVEDNOSŤ ZA POSKYTOVANIE ZÁJAZDU A REKLAMÁCIE

6.1 Cestovná kancelária zodpovedá za porušenie zmluvy o zájazde, a to aj vtedy, ak majú povinnosti iní poskytovatelia služieb cestovného ruchu poskytovaných v rámci zájazdu.

6.2 Ak niektorá zo služieb cestovného ruchu nie je poskytnutá v súlade so zmluvou o zájazde alebo Zákonom o zájazdoch,  alebo ak nemá vlastnosti, ktoré Cestujúci s ohľadom na ponuku a zvyklosti dôvodne očakával, Cestujúci je povinný túto skutočnosť bezodkladne oznámiť Cestovnej kancelárii alebo jej poverenému zástupcovi.

6.3 Cestovná kancelária je povinná v primeranej lehote určenej Cestujúcim vykonať nápravu uvedením služby do súladu so zmluvou o zájazde, ak je to vzhľadom na okolnosti možné alebo ak to nespôsobí Cestovnej kancelárii neprimerané náklady vzhľadom na rozsah porušenia zmluvy o zájazde a hodnotu dotknutých služieb. Ak Cestovná kancelária nevykoná nápravu v primeranej lehote určenej Cestujúcim, spíše Cestovná kancelária a Cestujúci písomný záznam, pričom Cestovná kancelária odovzdá kópiu takéhoto písomného záznamu Cestujúcemu. 

6.4 Cestujúci má právo uplatniť reklamáciu zájazdu do dvoch rokov od skončenia zájazdu, alebo ak sa zájazd neuskutočnil, odo dňa, keď sa mal zájazd skončiť podľa zmluvy o zájazde. Ak je to možné, Cestujúci pri uplatnení reklamácie priloží písomný záznam o reklamácii zájazdu.

6.5 Ďalšie práva a povinnosti Cestovnej kancelárie a Cestujúceho v oblasti zodpovednosti Cestovnej kancelárie za poskytnutie zájazdu upravuje § 22 Zákona o zájazdoch.

6.6 V prípade, že Cestujúci nie je spokojný s vybavením jeho reklamácie Cestovnou kanceláriou, má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia spotrebiteľského  sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov. Subjektom alternatívneho riešenia sporov je Slovenská obchodná inšpekcia, ktorej Ústredný inšpektorát má sídlo na adrese: Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava. Bližšie informácie o Slovenskej obchodnej inšpekcii ako subjekte alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov nájdu zákazníci na webovom sídle Slovenskej obchodnej inšpekcie: www.soi.sk.

7. POISTENIE

7.1 Zájazdy Cestovnej kancelárie sú predmetom povinného zmluvného poistenia na základe čoho má Cestujúci právo na poistné plnenie v prípadoch keď Cestovná kancelária z dôvodu jej úpadku: 

a) neposkytne Cestujúci dopravu z miesta pobytu v zahraničí do miesta plánovaného skončenia zájazdu alebo do Slovenskej republiky, ak je táto doprava súčasťou zájazdu;

b) nevráti zaplatený preddavok alebo cenu zájazdu v prípade, ak sa zájazd neuskutočnil vôbec; 

c) nevráti Cestujúci rozdiel medzi zaplatenou cenou zájazdu a cenou čiastočne poskytnutého zájazdu v prípade, ak zájazd bol poskytnutý sčasti. 

8. SÚHLAS SO SPRACOVANÍM OSOBNÝCH ÚDAJOV

8.1 Cestujúci podpisom zmluvy o zájazde udeľuje Cestovnej kancelárii súhlas so spracovaním jeho osobných údajov uvedených v zmluve o zájazde za účelom plnenia zmluvy o zájazde zo strany Cestovnej kancelárii. 

9. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

9.1 Cestujúci potvrdzuje, že sa oboznámil so zásadami ochrany osobných údajov Cestovnej kancelárie zverejnenými na jej internetovej stránke, a že súhlasí so spracovaním jeho osobných údajov za účelom plnenia zmluvy o zájazde zo strany Cestovnej kancelárie. 

9.2 Tieto všeobecné zmluvné podmienky sa vzťahujú na zájazdy poskytované Cestovnou kanceláriou v prípade, že Cestovná kancelária a Cestujúci sa nedohodli  v zmluve o zájazde inak.

9.3 Tieto všeobecné zmluvné podmienky sú platné odo dňa 01.11.2024.

9.4 Podpisom zmluvy o zájazde Cestujúci potvrdzuje, že sa riadne oboznámil s týmito všeobecnými obchodnými podmienkami, že ich obsahu porozumel, a že s nimi v ich plnom rozsahu súhlasí.